måndag 1 mars 2010

Halskrage

Lagom till jag slutade använda kryckorna är det Alices tur att ha hjälpmedel. Alice har sår i ena örat och kliar sig så mycket att det får bli krage tills såren läker. Istället för att köpa de traditionella trattarna köpte jag en halsring till henne. Vet inte om det är bättre men jag tror att hon kommer ha mer rörelsefrihet. Just nu sitter hon och tittar olyckligt på mig, jag kan inte med att fota henne så det blir ingen bild för tillfället. Jag hoppas att såren läker snabbt eller att hon vänjer sig snart.

Annars inte så mycket nytt, min fot är bättre och jag jobbar igen. Sist Alice och Frank lekte såg vi att Alice blivit mycket snabbare och Frank har det allt svårare att springa ifrån henne.

4 kommentarer:

  1. Så jobbigt för lill stumpan!
    Märta har klåda i öronen, det ena värre, har behandlats 10 dagar för det, men måste fortsätta 10 till! kliar sej på nätterna mest, fast numer inte så jätte mycket...
    Ja det är ett evigt pyssel med "våra" små! *ler*
    Märta är som du kanske vet nyopererad sedan i fredags, hua vilken pärs jag hade mentalt då! att söva en trubbnosig hund är lite mer riskabelt...
    Men allt gick bra och vi är på banan igen!
    Kram på er! /Lena

    SvaraRadera
  2. Har Märta också tratt eller krage? Skönt att allt gick bra, förstod din oro innan operationen för jag har hört att det är problematiskt med att söva.
    Har du någon huskur för öronkli?
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Har du kollat så att det inte är svamp? Många frallor får det, och bägge mina hade det nyligen. Majsan slickade Inez såpass mycket att hon fick det i ena örat. Strax efter fick Majsan det i ett öra och bägge har nu behandlats med kortisondroppar och är helt friska nu. Så om det är sårigt i hörselgången och hon kliar sig mycket, så är det troligen det! Och det måste tas en odling på hos veterinär, och går inte bort av sig självt. Dropparna hjälper på stört, så man behöver ingen krage:) /Tina m Majsan & Inez

    SvaraRadera
  4. Hallå där, var har blogglusten tagit vägen? Eller firar ni förlovningen än? Kom vår lyckobringare/dreamcatcher fram?

    SvaraRadera