torsdag 1 april 2010

Tradera är min vän

Äntligen tror jag att vi alla mår bra igen. Alice skötte sig fint som sjukling ganska länge men till slut klättrade hon på väggarna av rastlöshet. Lagom till snön nästan är borta kan vi börja gå ut längre promenader igen och Alice har fått ny upptäckarglöd eller så är det bara att allt luktar så gott och verkar så spännande när man varit inne för länge.

Presenter och nya saker trillar in här. Min gamla rumskompis kom förbi med en bädd och en agilitytunnel som kompishunden Astrid inte ville ha. Bädden är ganska stor eftersom Astrid är en storpudel och den är formbar eftersom den är fylld med "beans", men Alice verkar tycka mer och mer om den för varje dag. Vi blev övertygade på att hon uppskattar bädden när vi hittade henne såhär.

Tunneln får sparas till senare, just nu är den bara läskig och konstig. Mer har jag ropat hem ett läderkoppel och sammanlagt 2 halsband på Tradera. Det första satt inte så bra men var jättefint gjort, kanske sitter bättre i framtiden. Det andra var ett begagnat Hurtta-halsband som var ganska brett, vilket jag letade efter och det sitter jättebra på Alice. Jag har aldrig förstått tjusningen med Tradera förens nu, det finns jättefina saker som är gjorda för hand och lite unika för en billig penning (om man inte budar hysteriskt). Inget har hittills kostat mer än 75:- med frakt.

Imorgon bär vägarna mot Göteborg igen för att fira påsk med min mamma. För att ha något extra gott när vi är bortresta har jag torkat en halv blodpudding, även Alice borde ju få påskgodis. På påskafton kommer det bli dubbelt så roligt, vi ska passa kullsystern Majsan. Jag hoppas på fint väder så vi kan vara ute och busa mycket. Får se om det kommer lite bilder på vildingarna under påskhelgen.

1 kommentar:

  1. Super söt bild! :-)
    Kram & Glad Påsk på er! /Lena med flock

    SvaraRadera