fredag 3 september 2010

Inskolning

I onsdags var det Alices första dag på hunddagis. Vi var på öppet hus i lördags och Alice började redan då kissa på bäddarna och kissfesten fortsatte på onsdagen. Antingen är hon klar med alla eller så har hon förstått att så gör man inte för hon sköter sig bättre på den fronten. Hon verkar stortrivas för hon skuttar glatt in på dagis och bryr sig för en gångs skull inte om matte följer med eller inte. Tur att hon blir lika glad att återse matte när jag kommer tillbaka!

Onsdag och torsdag var hon där 9-12 och det går så bra att hon idag ska vara där ända till 14. Det är tomt och tyst här hemma men jag hinner med en massa saker som tar längre tid när hon ska "hjälpa till". Igår skurade jag ugnen och skåpsluckorna samt styrde upp matvanorna här hemma genom att göra egen müsli och bröd i lchf-anda. Hade hela dagen själv eftersom Alice skulle vara modell på husses jobb på eftermiddagen och han hämtade upp henne efter dagis. Resultatet blev:
Idag blir det en ordentligt dammsugning, skura i alla fall köket och rensa vasken! Hemmafru är roligt ett tag men snart klättrar jag nog på väggarna om jag inte får jobb...

2 kommentarer:

  1. Vilken ur söt fotomodell!!!!! :)
    Vad kul för henne att få gå på "dagis"!! måste ju vara lika kul för en yster hund som för ett litet barn, att få busa & träffa "kompisar"!! ;) lät ju kul med utflykter åxå, ska hon ha frukt med sej åxå? fniss...
    Kram på er i höstrusket! /Lena med flock

    SvaraRadera
  2. Hon verkar älska dagis, ville knappt gå hem idag! Hon får leka och busa massor med hundar i hennes storlek vilket passar henne som handen i handsken! Som tur är slipper jag fixa matsäck för det gör den gulliga personalen :D
    Stor kram tillbaka från vår flock!

    SvaraRadera