fredag 19 februari 2010

Brunch på Drottningholm

I lördags var det dags för Alice att lära känna den underbara vovven som är en av anledningarna till att vi skaffade Alice. Jag har så länge jag kan minnas velat ha hund men Sebastian var inte lika säker på om vi skulle ha hund innan vi hade Kiera boende hos oss i en månad. Kiera är en blandning mellan flat coated retriever och irländsk setter, så hon är betydligt större än Alice. Det var från Kiera vi utgick när vi skulle välja ras och vi visste då att vi ville ha en mindre hund men den skulle vara lika roande och trevlig som Kiera.

När Kiera bodde här gick vi många och långa promenader längst med vattnet, fikade på bryggan och Kiera doppade sig gärna i vattnet. De dagarna längtar jag till nu i vintern, vintern är vacker och underbar men när solen skiner och det glittrar i vattnet är magiskt och underbart. Har letat fram två fina bilder från september!



Kiera tillhör en syssling till mig så vi var där i lördags för att äta brunch och låta hundarna lära känna varandra. De sprang runt ute i snön och jagade varandra. Kiera var nog lite missnöjd att Alice inte sprang ut i den djupa snön för att jaga efter henne, kanske nästa vinter. Inne hittade Alice Kieras leksaker men de fick hon inte ha kvar så länge, Kiera tog snabbt tillbaka leksaken och la den i sin säng igen. Alice var dock snabbt där och hämtade den igen! När vi skulle åka hem ville inte Alice följa med utan sprang åt andra hållet när Sebastian försökte locka henne till bilen, efter lite jagande fick han tag på rymlingen. Alice somnade som en stock när vi kom hem. Vi får åka tillbaka snart så Kiera får visa oss parken för jag har hört mycket gott om den av andra hundägare i rastgården.

4 kommentarer:

  1. Fina bilder på Kiera och så roligt att både vovvarna och hussar och mattar har så bra kontakt!

    SvaraRadera
  2. Oh vilken söt liten Alice :-)

    Och jag misstänker att jag inte alls är ute och cyklar när jag misstänker att Sara är släkt med Åmålsbor ;-) Ulricas lillasyster Johanna här som trillade in via Vikingbulls hemsida :-)

    MVH Johanna

    SvaraRadera
  3. Hihi.. drömmen om en fralla finns men långt i framtiden :-) Vi har 2st amstaffar, en hane på 2 ½ och en tik på 1 ½ så det är full rulle ;-)

    Hur jag hamna på Vikingbulls, träffade på Tina genom ett barnforum kort och gott och nu får jag ju kika in med jämna mellanrum :-) Ni har en syster till Majsan om jag förstod rätt?

    SvaraRadera
  4. Ja i ärlighetens namn hade det räckt gott och väl med en hund just nu när barnen är små men vi är glada för båda och dom har ju väldigt roligt ihop :-) Amstaffen är en underbar ras och det var det självklara valet när vi valde ras för 6 år sen.

    Jag hoppas på att ni kommer förbi Åmål med lilla Alice så vi får träffa henne :-) Tyvärr har vi ingen i närheten som har fralla men dom är otroligt fina och vi ser fram emot att snosa lite frallan :-)

    Alice och Majsan var väldigt lika, gillar banditögat :-)

    SvaraRadera