torsdag 4 februari 2010

Nya rutiner

I måndags var det dags för mig att börja jobba igen. Det innebär nya rutiner för familjen. Jag jobbar kväll och pluggar dagtid tills allt skolarbete är klar och jag på allvar kan börja söka jobb inom mitt område. Dagtid är det jag och Alice, vi brukar ta skön promenad mitt på dagen och runt 3 åker vi in till stan för att Alice ska lämnas hos Sebastian och jag åker vidare till mitt jobb. Det blir runt 3 timmar som Alice spenderar på kontoret. Detta leder ju till att Sebastian får mer egen tid med Alice och de verkar ha det ganska mysigt när jag är på jobbet. Det gör även hemvägen lite roligare för mig när de kommer och möter upp halvvägs från tunnelbanan och det går lättare att ta sig hem trots värk i kroppen.

Jag hoppas verkligen att värken i kroppen ska gå över snart, vore skönt att känna sig som 26 igen och inte 90 år. Sebastian liknade mig vid en zombie i morse när jag långsamt tog mig mot toaletten... En promenad nu får nog igång alla lederna igen :)

4 kommentarer:

  1. Prova yoga Sara. Jag har en yoga-DVD som du kan få, jättebra att börja med. Eller qi gong, det ledar upp bra. Själv ska jag ta mig i kragen och göra min rygg-gymnastik...

    Missade vi sexmånaders-dagen?! GRATTIS i efterskott till Alice.

    Har börjat tänka i nya kostbanor, gjorde pannkakor på mixad kokos, nötter och ägg till Peeter ikväll. De var faktist helt ok. Det ska nog gå bra det här!

    SvaraRadera
  2. Jag har en yoga-dvd, kanske ska testa imorgon om tiden infinner sig. Borde verkligen göra nåt drastiskt åt denna stelhet!

    Låter som spännande pannkakor, ska vi byta recept någon gång? Fick du mitt mail förresten?

    SvaraRadera
  3. Yes, Tack för mailet Sara. Jag ska idag testa lite nya rätter, har köpt tonfisk för första gången i mitt liv. Jag har aldrig tyckt om det, hoppas Peeter uppskattar det mer.

    SvaraRadera
  4. Jag trodde det var en principsak att inte äta tonfisk, man lär sig något nytt varje dag!

    SvaraRadera