tisdag 12 januari 2010

Livet på landet

Alice verkar trivas på landet. Hon vet inte riktigt vad hon ska tycka om hästarna än, hon får inte komma så nära och på håll verkar det bästa var att skälla på dem. Katterna funkar det ganska bra med, de håller sig borta och Alice skäller allt mindre.

Själv tar jag vara på lugnet och arbetar vidare på min uppsats. Alice har hittat två bra sovplatser, kattens lilla säng som hon gärna klämmer in sig i och under brasan där det kommer ut skön varmluft.

Förutom skolarbete hjälper jag till med markservice. Lagar mat, de vakande föräldrarna verkar uppskatta lite hemlagad mat som omväxling från sjukhusmaten, hänger tvätt och håller ordning på disken. Jag njuter faktiskt i fulla drag av att gå runt och bara pyssla. Miljöombyte gör mycket och jag tror även Alice gillade den nya promenadrundan tills hon sjönk ner i snön som dolde diket och matte fick hjälpa henne upp. Jag hoppas det går bättre imorgon.

Kusinen mår för övrigt bättre och får nog komma hem torsdag eller fredag! En puss från Alice kanske hjälper tillfrisknandet :D

1 kommentar:

  1. Hihi, måste sett gulligt ut när hon sjönk ner i snön, inte lika kul för henne kanske :P

    SvaraRadera