måndag 11 januari 2010

Redo för landet


Denna veckan tar jag Alice under ena armen och laptopen under den andra för att åka ner till skogen utanför Jönköping. Ena kusinen ligger på sjukhuset så vi åker ner för att avlasta och hålla storebror sällskap när föräldrarna arbetar och vakar om vart annat. Förhoppningsvis kommer det även göra underverk för uppsatsen med ny luft, underbar omgivning och lugnet som det innebär att sitta ensam i ingenstans!

Alice har inför resan fått en reflexväst för att hon ska synas när vi är ute på landet. Det finns inte direkt enskilda gångbanor eller gatubelysning så vi måste synas ordentligt när det kommer bilar. Ska bli spännande att se hur hon tacklar lantlivet. Det kommer bli till att hänga i stallet, se hästar och en del katter som är lite mer vana vid hundar än Elvis var. Frågan är hur de kommer trivas under samma tak... Jag hoppas att Alice ska få lite smak för snön om hon får röja fram fritt i trädgården och leka.

Återkommer senare i veckan, nu måste jag packa om ryggsäcken för att få ner alla viktiga saker och få den lagom tung.

3 kommentarer:

  1. Alice ser ut som hon tänker: Sa jag inte att jag inte gillade täcken!

    SvaraRadera
  2. Trevlig resa!

    Kul att kopplet kom till användning!

    SvaraRadera
  3. Det är jättebra med ett till koppel! Rött var verkligen en fin färg till henne.

    SvaraRadera