lördag 26 december 2009

Annandagens äventyr

Annandagen för Alice innebar bland annat ett nytt besök hos moster och Elvis. Allt var frid och fröjd, Elvis gömde ju sig under sängen och Alice hade fullt upp med att leka i vardagsrummet. När vi började slappna av och tänkte detta går bra så hittade hund och katt varandra och Alice jagade efter Elvis. Själv missade jag detta för jag besökte toaletten men jag hörde. Båda mår bra och i framtiden kanske vi kan göra fler framsteg.

Vi spelade julklappsspelet igen, jag gick hem med en skvallertidning och en burk formad som en rödlök för att förvara just lök i. Alice fick ännu en burk för sin mat så vi får ta vägen förbi affären och byta ut den till något annat spännande. Iems brukar ju ha massor av roliga saker så det ska nog inte bli några problem. Det som blir ett problem är att få alla saker med hem till Stockholm via Örebro. Vi har packar ikväll och det ser bra ut, Alice försökte hjälpa (förhindra) genom att lägga sig över alla kläder jag vikt ihop... Samma sak när vi packade i Stockholm men då kröp hon ner i väskan och tuggade på kläderna!

Imorgon blir det ett besök hos nyfikna kompisar innan det bär av till Örebro och träffa husse med familj. Jag hoppas verkligen att det ska gå bra, som tur var kan mamma hjälpa mig och all packning(hjulväska, rygga och shoppinbag) ombord i Göteborg och husse möter upp vid tåget när vi ska av. Nu ska vi njuta av sista kvällen hos mamma.

1 kommentar:

  1. Ja du! hi hi.. en fralla är en fralla, fulla i liv, charm & bus!! -visst var det mysigt att ha henne nära i sängen/madrassen? fniss fniss..
    -Kanske blir de sängen när ni kommer hem åxå eller? hi hi...
    kram och fin kväll! /Lena

    SvaraRadera