söndag 20 december 2009

Paketträning

Jag minns en jul hemma hos oss när jag var liten. Min moster hade då en supersöt hund som hette Marwin. Han kissade på julgranen och snodde ett paket som var till min pappa. Vi hittade honom med den halvöppnade julklappen under matsalsbordet. Med detta minnet i bakhuvudet hoppas jag att Alices första jul ska gå bättre. Kissandet hoppas jag inte ska vara något problem, men julklapparna vore ju dumt om hon tuggade på. Därför har vi nu lagt fram ett par julklappar på golvet i ett hörn i ett försök att öva på att inte tugga eller sno på julklappar.

Annars går det inte många knop här hemma. Jag har halsfluss tydligen men ingen feber och känner mig inte sjuk. Men för säkerhets skull vilar jag och tar det lugnt. Kan ju ändå inte göra mat eller godis som jag ska bjuda andra på. Vi ligger nu i soffan alla tre. Sebastian spelar tevespel, jag sitter med min laptop i knät och Alice sover (och fiser). Det är nog snart dags för glögg, fika och tända fjärde ljuset.

Trevlig fjärde advent från oss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar