söndag 13 december 2009

I väntans tider

Onsdagen den 9 december tog Sebastian och jag pendeltåget ner till Södertälje för att besöka en uppfödare i jakten på vår alldeles egna franska bulldogg (fralla fortsättningsvis). I dörren möttes vi av två exalterade frallor som hoppade och studsade så vi knappt kunde komma in och det var nog redan nu vi insåg att vi var fast. Lilla nyfikna Alice var halvvägs ner i min ryggsäck när hon såg att jag öppnade den och gjorde något spännande. Jag önskar nu att jag hade kunna gömma henne där och ta med henne med redan då.

Efter bus, fika och spring på gräsmattan begav vi oss hem för att sova på saken, fundera och diskutera. På torsdag kväll togs beslutet, henne ska vi ha! Så nu när vi sitter här söndag kväll är det som dagen före julafton och det pirrar i magen som om man vore fem år igen. Telefonen har varit tyst sedan igår men vi hoppas och tror att Alice kommer bli besiktad under morgondagen och flytta in hos oss i morgon kväll. Nu går det fort och i väntan på vovven så har vi varit i djuraffären för att inhandla de första sakerna till Alice.

Bilder kommer senare under kvällen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar