tisdag 15 december 2009

Första natten


Det är minst sagt en omställning att utöka familjen! Första natten har det varit lite sömn för oss båda, antagligen mindre för Sebastian som har svårt att sova med ljud. Vår lilla skrutt snarkar och låter en hel del. Hon sover ganska lätt med för när man säger nåt eller går upp på toa är hon snabbt med och håller sällskap. Värsta stunden i natt för Sebastian var visst när både jag och Alice snarkade.

För min del är det värt det och jag hoppas Seb ska vänja sig för det vore skönt om Alice kunde få sova med flocken. Att det skulle bli så kallt och snöigt tänkte jag mig inte men nu kanske jag får en chans att skämma bort henne med ett värmande täcke så hon ska uppskatta snöpromenader lika mycket som jag! Vi följde husse till tunnelbanan imorse för att se hur hon tyckte det var där nere med rulltrappa, en del människor och tåg. Det gick bra och hon fick en bit blodpudding som belöning, de var en stor hit! Sedan knallade vi hem i den kalla snön, det får räcka som dagens äventyr tror jag.

För övrigt gick leksaken vi köpte inte hem hos Alice, hon leker hellre med en gammal strepsils-förpackning, toarulle eller mattes strumpor och tofflor. Strumpor får gömmas när det är sovdags för annars tar hon en och fnattar runt som besatt tills man tar strumpan från henne...
Man kan inte mer än älska henne helt enkelt!
Posted by Picasa

4 kommentarer:

  1. Petrus snarkar alldrig, Märta någon enstaka gång, men strunt samma, i sängen älskar dom att sova! sååå mysigt att ha en på var sida, som ligger och snuffar och myser med en...
    Brukar vara så! att de man får ha, är inte så värst kul, medans kartonger, strumpor och toarullar är livet! hi hi...
    Kram i snövädret! /Lena med flock

    SvaraRadera
  2. Det låter som en riktig Chun-Li!

    SvaraRadera
  3. Alice får inte sova i sängen och nu när hon är för liten för att komma upp blir det perfekt när vi ska lära henne att hon inte ska vara där.
    Hon har fått en pipleksak idag, kanske att hon gillar den istället?!

    SvaraRadera
  4. Va? Får hon inte sova i sängen....Skoja bara, klart att Alice ska bli en väluppfostrad flicka. Precis som du Sara...;-) Härliga bilder, hon är ju för söt!! Paket på väg från faster och farbror och busfröna.

    SvaraRadera