fredag 25 december 2009

Utmattad

Vilken jul vi har haft. Tillsammans med mamma, bror, syster, svåger, två systersöner och moster firade vi jul i Onsala. För Alice var det många ansikten och det roligaste var nog de två pojkarna som sprang runt och busade. Hon jagade dem runt runt i huset, hon hade så roligt att hon kom av sig lite i rutinerna. Hela 3 gånger lyckades hon kissa på heltäckningsmattan i lekrummet och efter det blev det Alice-förbud där.

Av tomten fick Alice en gris, som tur var inte den stora lurviga som är lika stor som Alice. Grisen höll Alice upptagen när paketen skulle öppnas. Jag själv fick en internetradio, laptop-bricka, ett spel, en plåtburk för Alice mat, en kaffeburk och en stooor kaffekopp. I julklappsspelet rodde jag hem två par tofflor, ett änglaspel med Arne Weisse och en bras-dvd. Årets omgång TP vann jag tillsammans med moster, slog bror och mor på målsträckan!

I natt sov jag på en madrass i vardagsrummet med fröken Alice som naturligtvis passade på att få ligga under täcket och mysa med matte hela natten. Vi vaknade av Oliver och Teo som smög runt och kollade vilka som var vakna, svårt att smyga på en hund!

Idag är Alice trött och får vila för att orka med morgondagen hos moster. Vi ska ta en sväng på spårvagnen till moster redan idag för att Alice och katten Elvis ska bekanta sig med varandra i lugn och ro innan alla gäster kommer imorgon. Jag ska även hjälpa till med lite datorsupport. Julen är avslappnade och mysig, njuter i fulla drag. På söndag bär det av mot Örebro och andra delen av familjen som också ska få lära känna gullplutten Alice.

Har tyvärr inga bilder från igår, batterierna är nästa slut och jag glömde ta fram kameran till och med :(.

God fortsättning och njut av friden alla läsare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar